ایران را با این وبلاگ سفر کنین

بایگانی
  • ۰
  • ۰


برای اینکه یک هتل خوب انتخاب کنید باید به نکاتی توجه کنید در این مطلب شما را با نکات انتخاب هتل خوب در سفر آشنا می کنیم

نکات مهمی که برای انتخاب هتل خوب باید بدانید!!Reviewed by AdminonAug 31Rating:

هتل مکانی می باشد که مسافران به مدت کوتاهی آن را اجاره می کنند تا با خیال راحت در این مکان استراحت کنند و از سفر خود لذت ببرند بسیاری از افرادبه هنگام سفر دنبال هتل های خوب هستند تا از امکانات و … برخوردار باشد ما در این مطلب می خواهیم شما را با نکاتی مهم درباره انتخاب هتل خوب در سفر آشنا کنیم تا بتوانید یک هتل خوب رزرو کنید در ادامه نکاتی درباره انتخاب هتل  choose a hotel خوبدر سفر را در نیک صالحی بخوانید



انتخاب هتل خوب در سفر

هنگامیکه در تعطیلات به مسافرت می روید، جاییکه می مانید تاثیر زیادی بر تجربه کلی شما از سفر می گذارد. به این معنی نیست که همیشه باید برای یک هتل خوب زیاد خرج کنید، به این معنی است که لازم است تا گزینه های معقولی را هنگام تصمیم گیری انتخاب کنیم.در ادامه درباره انتخاب هتل خوب در سفر بدانید

در اینجا چند نکته در گزینش هتل خوب را برای شما آورده ایم: ۱- موقعیت هتل: موقعیت هتل در لیست ویژگیها باید درجایگاه بالایی باشد. دسترسی ان به وسایل حمل و نقل را در نظر بگیرید، فاصله ان تا جاهاییکه میخواهید دیدن کنید را هم در نظر داشته باشید و غیره.

۲- داشتن کارکنان منظم و خوش برخورد کارکنان هتل باید همیشه لبخند بزنند این ویژگی هتل خوب و لوکس و گران قیمت نیست بلکه شامل تمام مراکز اقامتی خواهد بود. برخورد کارکنان و مهمان نواز بودن آنها باید نه فقط به خاطر هزینه ای که پرداخت می‌شود بلکه باید به دلیل روابط مشتری مداری برخوردی به جا و مناسب با میهمانان هتل باشد.

انتخاب هتل خوب در سفر

گاهی اوقات ارزانتزین هتل ها در نهایت گرانترین هتلها می شوند.

نکاتی برای انتخاب هتل خوب در سفر

۳- امکانات رفاهی هتل: حتی اگر شما تصمیم گرفته اید زمان کمی را در هتل صرف کنید، امکانات رفاهی تاثیر بسیار زیادی بر تجربه کلی شما از آن سفر خواهد داشت.

این نکات را در نظر بگیرید: • آیا استخر دارد؟• ایا Wi-Fi دارد و امکانات شارژ هم وجود دارد؟• آیا فرودگاه یا وسایل حمل و نقل محلی دارد؟

گاهی اوقات ارزانتزین هتل ها در نهایت گرانترین هتلها می شوند.

انتخاب هتل خوب در سفر

موقعیت هتل در لیست ویژگیها باید درجایگاه بالایی باشد.

۴- مسافران باید آن‌قدر در هتل احساس راحتی کنند که گویی در منزل خودشان هستند مثلا صبح از خواب بیدار می‌شوند و دوش می‌گیرند پس از آن به همراه خانواده صبحانه می‌خورند و هرآنچه را که بخواهند به کارکنان اطلاع می‌دهند و آنها با روی خوش به مسافران خدمات را ارائه می دهند. خیلی از هتل ها در ابتدا عنوان می‌کنند که این‌جا مثل منزل خودتان است اما در عمل خبری از ارائه خدمات مناسب نیست.

۵- محیط هتل: هنگام انتخاب هتل مناسب، تصمیم بگیرید که آیا یک هتل مجلل می خواهید یا هتلی که رنگ و بوی محلی داشته باشد، یا آیا شما مایلید در جایی ساده مستقر شوید.


۶- تمیز بودن فضای هتل بسیار مهم است وسواسی که همه در مورد محل اقامتشان دارند همین تمیز بودن اتاق ها و سرویس بهداشتی است. سالن نهارخوری، پوشش کارکنان و… باید تمیز و مرتب باشد. هتل خوب هتلی است که تمیز و پاکیزه باشد.

انتخاب هتل خوب در سفر

تمیز بودن فضای هتل بسیار مهم است

۷- برنامه های ثابت و مایلهای پرواز مکرر: برخی از هتل ها نکاتی را در برنامه هایشان ارائه می دهند یا به خطوط هوایی خاصی اشاره می کنند. هنگام تصمیم گیری به تمام این نکات توجه کنید.



بیشتر بخوانید : هتل آپارتمان های خوب مشهد What is an apartment hotel? 



۸- ارائه خدمات و سرویس به مسافران هم نکته ی بسیار مهمی است که بیان گر کیفیت هتل خواهد بودکسانی که هتل خوب را برای مرکز اقامت‌شان انتخاب می کنند انتظار سرویس دهی خوب دارند بنابراین اگر درخواستی برای حوله، لیوان، آب جوش و … داشته باشند باید بدون دریافت وجه این خدمات به مسافران ارائه شود. هم‌چنین استفاده از اینترنت، تلفن، فکس و دیگر امکانات هم باید بدون دریافت وجه اضافی باشد.

هتل خوب و ایده آل معمولا زیاد نیست اما در دنیای امروز سرمایه گذاری های زیادی در زمینه ی هتل سازی و مراکز گردشگری انجام می‌شود بیش از این باید برای ایجاد امکانات بهتر این هتل ها سرمایه گذاری شود تا ساخت آنان اما مطمئنا هتل هایی که خدمات بهتری دارند سود دهی بالاتری هم خواهند داشت. هتل هایی موفق خواهند بود که خدمات‌شان را در قبال وجهی که در یافت می‌کنند ارتقاء دهند.

انتخاب هتل خوب در سفر

هتل خوب و ایده آل معمولا زیاد نیست


بیشتر بخوانید :تفاوت هتل و هتل آپارتمان Differences in hotel and hotel apartments 



موقعیت جغرافیایی

از آنجایی که یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر به خصوص در سفرهای خارجی، هزینه‌ی رفت‌و‌آمد در شهر و وسایل حمل‌ونقل عمومی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری است. موقعیت جغرافیایی یک هتل می‌تواند یک عامل تاثیرگذار در انتخاب هتل باشد. مسلما هتلی که به جاذبه‌های گردشگری نزدیک‌تر است و در مرکز شهر واقع شده، انتخاب بهتری نسبت به هتل‌های دورتر و حومه‌ی شهر است.

امکانات ورزشی و تفریحی هتل

بسیاری از هتل‌ها به قدری امکانات ورزشی و تفریحی دارند که می‌توانند بخش زیادی از زمان سفر شما را به خود اختصاص دهند. امکاناتی مانند سالن ورزشی، استخر و جکوزی، زمین بازی کودکان، مرکز خرید و… می‌توانند یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب هتل باشند.

اینترنت رایگان

اینترنت رایگان به خصوص در سفرهای خارجی، یکی از مهم‌ترین امکانات مورد نیاز مسافران است. با وجود اینترنت رایگان مسافران می‌توانند به راحتی بادیگران تماس بگیرند و یا در صورت لزوم کارهای بانکی و حتی وظایف شغلی خود را حتی در طول سفر انجام دهند.

زیبایی ظاهری و لوکس بودن

ظاهر یک هتل و لوکس بودن آن برای بسیاری از افراد مهم است. البته لوکس بودن فقط به ظاهر و طراحی زیبا محدود نمی‌شود و بر تمامی امکانات هتل تاثیرگذار است.

niksalehi.com





راهنمای انتخاب مناسب ترین هتل در سفر


یک سفر خوب نیاز به یک برنامه ریزی خوب دارد. برنامه ای که بتوان بسیاری از مسائل را در آن پیش بینی نمود و لذت سفر را به حداکثر خود رساند. برای اینکه برای سفر خود برنامه ریزی خوبی داشته باشید قدم به قدم با شما همراه شده ایم و پیش از این مطالب زیر را در اختیار شما قرار دادیم:

راهنمای انتخاب مقصد مناسب سفر

راهکارهایی برای انتخاب اقامت مناسب در سفر

انتخاب مناسب ترین شیوه حمل و نقل در سفر

این بار نوبت به آن رسیده است که برایتان از انتخاب هتل مناسب بگوییم. قصدمان این نیست که هتل ارزان یا لوکسی را به شما معرفی کنیم. ما فقط اصولی را که باید برای انتخاب یک هتل مناسب در نظر داشته باشید به شما ارائه می دهیم. در نهایت این شما هستید که با بررسی های خود به تصمیم قطعی می رسید  و یک هتل را انتخاب می کنید.

برای این کار لازم است هوشمند باشید و با دقت به بررسی همه ی مسائل بپردازید. پس اگر سفری در پیش دارید و در حال انجام مقدمات آن هستید. برای رزرو هتل مناسب این مطلب را بخوانید و سپس اقدام کنید.

با کارناوال همراه باشید.

انتخاب هتل مناسب

هزینه هتل را مشخص کنید

 با توجه به بخش های مختلف سفرتان، میزان هزینه ای که برای هتل در نظر گرفته اید را مشخص کنید. حواستان باشد که هر هتل هزینه هایی را نیز شامل می شود که به آنها هزینه های پنهان می گویند و باید در مورد هزینه ها، آنها را هم در نظر بگیرید و محاسبه کنید:

* استقبال فرودگاهی: انتقال شما از فرودگاه معمولا توسط هتل و به صورت رایگان انجام می شود اما برخی هتل ها هزینه ای را بابت آن دریافت می کنند.پس حتما آن را بررسی کنید.

* یخچال اتاق:شارژ کردن خوراکی های درون یخچال اتاق بر اساس قوانین هتل می تواند هزینه ای را در بر داشته باشد و یا به صورت رایگان انجام شود.

* انصراف از رزرو: حتما هزینه های مربوط به انصراف از رزرو را بررسی کنید تا با هزینه های آن شگفت زده نشوید.

* هزینه های ورود و خروج: بسته به اینکه در چه زمانی قصد ورود به هتل را دارید و یا اینکه در چه زمانی از آن خارج می شوید و اتاق را تحویل می دهید ممکن است مجبور به پرداخت هزینه شوید. برخی هتل ها برای ارائه ی اتاق به مسافران در ساعات پایانی شب، هزینه ی بیشتری دریافت می کنند.

* هزینه ی انرژی: برخی هتل ها به دلیل گران بودن خدماتی همچون برق و آب در مناطق خاص، برای شما قبض های خدمات صادر کنند و هزینه هایی را بر دوش شما بیاندازند.

* هزینه ی خدمات ویژه : ممکن است هتل انتخابی شما خدمات رنگارنگ بسیاری را برای شما در نظر گرفته باشد اما همیشه هم این خدمات رایگان نیستند. خدماتی همچون ماساژ، استخر، سونا، ساحل اختصاصی و ..... ممکن است کمی بودجه ی شما را دچار تغییر کنند.

* خدمات داخل اتاق: هتل ها با دادن امکانات در درون اتاق سعی می کنند که احساس راحتی بیشتری را به شما هدیه بدهند. اما یادتان باشد که گرفتن این هدیه هزینه هایی را برای شما در بردارد. با شنیدن این خدمات ذوق زده نشوید و اول از میزان هزینه ی آن اطلاع پیدا کنید.

* اینترنت : خیلی ها در سفر به شدت به اینترنت وابسته هستند تا بتوانند برخی امور را از طریق آن انجام دهند. هتل ها هم این نیاز را شناسایی کرده و این خدمت را در اختیار شما قرار می دهند. این خدمت در برخی هتل ها رایگان است اما در اکثر آنها بسته به قوانین هتل به صورت روزانه، بابت هر اتاق یا هر دستگاه برای شما محاسبه می شود.

* صندوق امانات: ممکن است در طول سفر شما نیاز به یک مکان امن برای نگهداری وسایل خود داشته باشید. هتل ها این فضا را در اختیار شما می گذارند اما در برخی از آنها هزینه ای هم بابت آن دریافت می شود.

* مینی بار و رستوران: صرف غذا و نوشیدنی یکی از کارهایی است که در طول اقامت خود در هتل انجام می دهید. حواستان به هزینه های این خدمات باشد. چرا که رایگان بودن و یا دریافت هزینه بابت آن بر اساس قوانین هتل تغییر می کند.

* بسته های سفر: در هتل های مختلف گشت هایی نیز برای شما تدارک دیده می شود تا لذت بیشتری از سفر ببرید. از رایگان یا هزینه بر بودن این خدمات نیز اطمینان حاصل کنید.

* مالیات و هزینه های اضافی محلی : هر هتل بسته به جایی که در آن قرار دارد ملزم به پرداخت مالیات و هزینه های محلی خاصی است. هتل ها برای تامین این هزینه مبالغی را از مسافران دریافت می کنند. به هنگام رزرو هتل به این هزینه ها نیز توجه داشته باشید.

* هزینه ی تماس ها: استفاده از تلفن و برقراری ارتباط در هتل ها مستلزم پرداخت هزینه است. این وجه مشترک همه ی هتل هاست و نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. این مورد در مورد رزرو هتل چندان اهمیت ندارد بلکه فقط باید در زمان اقامت نسبت به هزینه های آن آگاه باشید و در بودجه ای که برای سفرتا در نظر گرفته اید ، آن را بگنجانید.

* بسته های ویژه: هتل قرار است به شما خدمات خاصی مثل سرویس و تزیینات ماه عسل ارائه دهد؟ قبل از اینکه این خدمات را تایید کنید اطلاعات دقیقی دی مورد چگونگی ارائه ی ایت سرویس ها و هزینه های آن به دست آورید.

انتخاب هتل مناسب


مشخص کنید که از یک هتل چه انتظاراتی دارید؟

هتل های طیف های وسیع و گوناگونی را شامل می شوند و در دسته های مختلفی جای می گیرند. تنوع خدمات در آنها به حدی است که در بررسی های مختلف شما را سر در گم خواهد کرد. به منظور جلوگیری از اشتباهاتی که ممکن است در انتخاب هتل ازشما سر بزند حتما و حتما قبل از آغاز بررسی هایتان بینید دقیقا از یک هتل چه می خواهید. برای هر یک از انتظارات خود میزانی از اهمیت را در نظر بگیرید و فهرستی از آنها تهیه کنید.

مثلا کسی که برای کار یا گشت و گذار در شهر به سفر می رود از هتل برای جای خواب و نهایتا صرف صبحانه استفاده می کند. پس کیفیت جای خواب و صبحانه برایش در ارجحیت قرار دارد.

ممکن است زوجی باشید که برای ماه عسل خود برنامه ریزی می کنید. در این صورت ویژگه های متفاوتی در هتل مد نظر شما خواهد بود.



بیشتر بخوانید : “ انتخاب هتل در مشهد choose a hotel 


انتخاب هتل مناسب

به موقعیت هتل توجه کنید

این که هتل در کجا قرار گرفته است تاثیر زیادی بر روی قیمت های آن دارد. قرارگیری هتل در نزدیکی جاذبه ها، مراکز خرید، مرکز شهر، وسایل نقلیه ی عمومی باعث افزایش قیمت آن می شود اما اتلاف وقت شما را به حداقل می رساند. البته این به سلیقه ی شما هم بستگی دارد که می خواهید در چه محیطی اقامت داشته باشید. در میان هیاهوی شهر؟ یا دور از آن؟

به عنوان مثال برای سفرهای کاری و تحصیلی بهتر است نزدیک ترین محل به شرکت یا دانشگاه خاص را در نظر بگیرید تا بتوانید به موقع به آن برسید. در برخی شهرها دسترسی به حمل و نقل عمومی بسیار مهم است پس بهتر است هتلی را در نزدیکی یکی از ایستگاه های سیستم حمل و نقل رزرو کنید. اگر ساحل برایتان مهم است به سراغ هتل های ساحلی بروید.


بیشتر بخوانید: “هتل آپارتمان چیست؟ What is an apartment hotel? 


انتخاب هتل مناسب

با قیمت ها جادو نشوید

می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید؟ حتما راهکارتان این است که ارزان ترین هتل را انتخاب کنید. اما به احتمال زیاد دچار اشتباه خواهید شد. قیمت های هتل ها گاه بسیار گول زننده عمل می کنند. ممکن است یک هتل به دلیل دوری از مرکز شهر ارزان تر باشد اما شما باید برای دسترسی به هر یک از جاذبه هایی که قصد دیدنش را دارید هزینه ی رفت و آمد بپردازید. پس هوشمندانه بر روی همه چیز فکر کنید.

انتخاب هتل مناسب


بیشتر بخوانید : اقامت در مشهد Stay in Mashhad



تحت تاثیر ستاره های هتل قرار نگیرید

یکی از رایج ترین شکل های درجه بندی هتل ها استفاده از ستاره هایی است که از طرف سازمان معینی در هر کشور به آنها اعطا می شود. داشتن هریک از این ستاره ها مستلزم رعایت نکات خاصی توسط هتل ها است. هرچه تعداد ستاره ها بالاتر باشد از نظر درجه بندی آن هتل کیفیت بهتری در ارائه ی خدمات دارد. اما اینکه صرفا به دلیل داشتن ستاره ها به حدمات یک هتل اعتماد کنید کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد. در برخورد با هر هتل صرف نظر از ستاره هایش به بررسی خدماتی که در آن وجود دارد بپردازید و تصمیم بگیرید. گاهی یک هتل ۳ ستاره امکاناتی در حد یک هتل ۴ ستاره دارد. حتی می توان به این موضوع اشاره کرد که سیستم درجه بندی هر هتل می تواند بسته به قوانین کشور تغییر کند.


بیشتر بخوانید :   “هتل های اطراف حرم  choose a hotel


انتخاب هتل مناسب

اینترنت دوست خوب شماست

در عصر فناوری اطلاعات هستید و نیازی نیست که برای گرفتن اطلاعات تلفن را بردارید و مستقیما از مسئول پذیرش هتل سوال کنید. شما می توانید در اینترنت به جستجوی هتل و ویژگی های آن بپردازید. نظرات دیگر مسافران را بخوانید و بعد با خیال راحت دست به انتخاب بزنید.

انتخاب هتل مناسب

از دفاتر خدمات مسافرتی کمک بگیرید

اگر وقت زیادی ندارید و یا خیلی با هتل آشنا نیستید می توانید با یک دفتر خدمات مسافرتی تماس بگیرید و از آنها مشاوره بخواهید. البته به یاد داشته باشید که هوشمندانه عمل کردن و مسحور تبلیغات نشدن نقش کلیدی در انتخاب درست شما بازی می کند.



بیشتر بخوانید : “هتل مشهد خیابان امام رضا choose a hotel 


انتخاب هتل مناسب

امکانات و تسهیلات هتل را بررسی کنید

امکانات هتل ها بسیار گسترده هستند. امروزه رقابت در میان آنها به حدی است که طیف وسیعی از امکانات و خدمات خاص را برای حفظ برتری در هتل خود ارائه می دهند. خدمات ورزشی، تفریحی، غذایی و بسیاری خدمات دیگر را با صبر و حوصله بررسی و بر اساس اولویت ها و بودجه ی خود آنها را انتخاب کنید.

اگر با خانواده سفر می کنید ممکن است برای افراد ناتوان یا کم توان خانواده و یا فرزندان خود احتیاج به تسهیلاتی خاص داشته باشید. بررسی این موارد را فراموش نکنید.

در نهایت مشخص کنید که کدام یک از این تسهیلات و امکانات رایگان و کدام یک مستلزم صرف هزینه می باشد؟

انتخاب هتل مناسب
انتخاب هتل مناسب

پیشنهادهای ویژه را در نظر بگیرید

گاهی پیش می آید که در ازای اقامت در هتلی خاص به شما بلیط تخفیف جاذبه ها، تور رایگان، خدمات حمل و نقل و یا مسائلی این چنینی را در نظر بگیرند. از وجود یا عدم وجود این گونه پیشنهادات سوال کنید. این امکان وجود دارد که هزینه ی بیشتری برای اقامت بپردازید اما در سایر بخش های سفر از بودجه ی خود کمتر استفاده کنید.


انتخاب هتل مناسب

از قوانین هتل مطلع شوید

هر هتلی قانون خاص خودش را دارد. مسئله ی مهم برای اکثر مسافران این است که هتل ها در ساعت هایی خاص به شما اتاق را تحویل می دهند و در رزو خروج قبل از ساعت مورد نظرشان آن را از شما تحویل می گیرند. در این میان هتل هایی هم هستند که به صورت ۲۴ ساعته می توانید اتاق را از آنها تحویل بگیرید و در هر ساعتی که خواستید آن را ترک کنید. ساعت رسیدن به مقصد را در نظر بگیرید شاید مجبور به تجدید نظر در مورد هتل اتتخابی خود شوید.

اگر حیوانات خانگی به همراه دارید باید در مورد قوانین ورود آنها به هتل هم اطلاع داشته باشید. قوانین رزرو و انصراف از آن را نیز در نظر بگیرید. اگر سیگاری هستید ببینید در هتل امکان کشیدن سیگار وجود دارد یا خیر. یا اینکه فضاهایی مخصوص را برای آن در نظر گرفته اند؟

قوانین هتل ها میزان هزینه برای گروه های سنی مختلف را نیز تعیین می کند. مثلا برخی برای کودکان زیر ۶ سال هزینه ای دریافت نمی کنند اما برخی دیگر این سن را به ۲ سال کاهش داده اند.

انتخاب هتل مناسب

درمورد نوع اتاق ها سوال کنید

ظرفیت اتاق ها و سرویس های درون آنها از مسائلی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. هنگامی که در قالب گروه های خانوادگی و یا دوستانه سفر می کنید. وجود اتاق های ۳ و ۴ نفره و یا سوییت های ۵ نفره می تواند تاثیر مستقیمی بر انتخاب شما بگذارد. استفاده از اتاق های با ظرفیت بیشتر می تواند هزینه های شما و همسفرانتان ره به صورت چشم گیری کاهش دهد.

چشم انداز اتاق هم یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی هتل ها چشم انداز های خاصی دارند که می تواند روی انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

انتخاب هتل مناسب
انتخاب هتل مناسب

چیزی را از قلم نیاندازید

سعی کنید تمام هتل های موجود را بررسی کنید. بری این کار از اینترنت کمک بگیرید. به جستجوی همه ی هتل هایی که با شرایط شما سازگار است ادامه دهید. از نقشه های آنلاین که هتل ها در آن ها مشخص شده است هم استفاده کنید. کافیست نام هتل را بدانید تا با دریایی از اطلاعات در مورد آن مواجه شوید.

انتخاب هتل مناسب

هتل مورد نظر را رزرو کنید

قبل از اینکه سایر مقدمات سفر را فراهم کنید به فکر اقامت باشید. چرا که اگر زود اقدام کنید می توانید از برخی تخفیفات هم بهره مند شوید. شما در مقصد ممکن است وقت کافی برای انتخاب هتل نداشته باشید. حتی ممکن است اسیر گفته های محلی ها شوید و آنها در ازای دریافت پورسانت از هتلی خاص شما را به سوی آن هتل هدایت کنند. شاید هم مجبور شوید در هتلی اقامت کنید که به هیچ وجه آن را دوست ندارید.

ممکن است در نهایت چند هتل مناسب پیش روی شما قرار گیرد. از میان آنها یکی را انتخاب کنید و سریعا کارهای مربوط به رزرو را انجام دهید. در رزرو هتل قرارداد مربوط به آن را کامل مطالعه کنید و سپس اقدام به رزرو نهایی نمایید. زمان را از دست ندهید. اگر انتخاب خود را کرده اید نیازی به صرف زمان بیشتر نیست. فقط هتل را رزور کنید و منتظر تاریخ سفرتان باشید.

انتخاب هتل مناسب

 سخن آخر

فراموش نکنید که یک اقامت خوب مستلزم توجه و بررسی کامل است. پس اگر می خواهید اقامتی خوب در یک هتل مناسب داشته باشید وقت بگذارید و برای زمانی که در سفر می گذرانید ارزش قائل شوید. با تکرار این اصول در هر سفر، تصمیم گیری راحت تر و مناسب تری را تجربه خواهید کرد و سفر لذت بخش تری را برای خود رقم خواهید زد.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما در کارناوال هستیم.

karnaval.ir


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی