ایران را با این وبلاگ سفر کنین

بایگانی
  • ۰
  • ۰

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران هنگام سفر، مساله امنیت جانی و مالی است. این موضوع به ویژه هنگامی که به تنهایی یا به مقاصد ناشناخته سفر می‌کنیم وجه جدی‌­تری به خود می­‌گیرد.

‌‌امنیت اقامتگاه می‌­تواند مهمترین عامل آسایش خیال مسافران باشد. هتل­‌ها از اغلب مراکز اقامتی دیگر امنیت بیشتری را در اختیار مسافران قرار می­‌دهند،‌ اما حتی در هتل هم مواردی هست که با رعایت کردن آنها امکان بروز اتفاقات ناخوشایند به حداقل می‌رسد.


بیشتر بخوانید:  هتل های خوب مشهد Features of convenient hotels

 

هنگام رزرو اتاق هتل باید به چه نکاتی دقت کرد

امنیت هتلبهتر است قبل از رزرو اتاق، وبسایت هتل را مطالعه کنید و با شکل قرارگیری اتاق‌‌­ها،‌ پله­‌های اضطراری، وضعیت دسترسی به مرکز شهر،‌ محل پارکینگ‌­ها و حتی شکل یونیفرم کارکنان آشنا شوید.

اگر تنها سفر می­‌کنید بهتر است اتاق‌­های طبقه همکف مشرف به استخر یا ساحل را نگیرید، بیشترین میزان سرقت در این اتاق‌­ها اتفاق می‌­افتد. اگر هم  با تور سفر می‌کنید بهتر است با همسفر­های‌­تان بدون دادن اطلاعات اضافه آشنا شوید.


پیشنهاد ویژه: راهنمای انتخاب هتل و اقامتگاه در مناسب ترین مکان در مشهد



مراقبت‌های امنیتی هنگام ورود و خروج

امنیت هتلوقتی به هتل می‌­رسید یا می­‌خواهید از آن خارج شوید بهتر است تا زمانی که چمدان و بارتان به داخل هتل یا تاکسی منتقل نشده از کنار آن­ها تکان نخورید. این کار هزینه زیادی برای شما ندارد اما کمک گرفتن از کارکنان هتل برای حمل بارتان امنیت وسایل شما را تضمین می­‌کند.

 

 


بیشتر بخوانید:  اقامت در سفر به مشهد Stay on the trip


مراقب لابی و محوطه بیرونی هتل باشید

امنیت هتللابی و محوطه خارجی هتل‌­ها،‌ به خصوص در برخی مقاصد خاص محل تردد انواع و اقسام سارقین است. ممکن است هدف این افراد صرفا دزدیدن اولین چیزی باشد که در دست مسافر می­‌بینند. اما این امکان هم وجود دارد که شخص با ظاهری غلط­‌انداز و متشخص سر گفتگو را با شما باز کند و به تدریج اطلاعات مهمی از شما بگیرد. این درست است که سفر به ما امکان آشنایی با افراد جامعه مقصد را می‌­دهد و باعث آشنایی­‌های ارزشمندی می‌­شود اما به خاطر داشته باشید گاهی یک آشنایی بسیار سطحی و خوش‌بینانه می‌تواند به کشف رمز کارت اعتباری شما یا از دست دادن کیف پول گرانقیمت یا جواهرات‌تان و از همه بدتر جرح و آسیب منجر شود.

بیشتر بخوانید:  امکانات هتل های مشهد Hotel facilities


مسافر از نظر این افراد کسی است که همیشه مقدار زیادی پول و جواهر یا مدارک ارزشمند به همراه دارد، ‌پس سعی کنید هنگام ورود به هتل و خروج از آن حتی‌المقدور با افراد دیگر گروه­‌تان همراه باشید و اگر تنها سفر می‌کنید در محوطه بیرونی هتل یا پارکینگ توقف بی‌مورد نداشته باشید.

بیشتر بخوانید :هتل آپارتمان خوب در مشهد  Nice apartment hotel


مراقبت از اشیا قیمتی

امنیت هتلاغلب هتل‌­ها در قبال وسایل شخصی مسافران، پول نقد، چمدان، ‌مدارک شناسایی و وسایل الکترونیکی مثل لپ‌تاپ و گوشی تلفن همراه مسئولیت خاصی قبول نمی­‌کنند و مراقبت از آنها را به جزدر موارد خاص به عهده خود مسافر می­‌گذارند.

بهتر است این گونه اشیا را در کیف دستی حمل کنید و به محض رسیدن به اتاق آن­ها را داخل گاو صندوق قرار دهید. بیش از هرچیز مراقب گذرنامه‌­تان باشید و اطمینان حاصل کنید که آن را از مسول پذیرش پس گرفته‌اید. هنگام ورود و پذیرش، کیف دستی حاوی مدارک و پول نقد را روی کانتر در حد فاصل خودتان و مسئول پذیرش بگذارید.

افراد متفرقه را بشناسید

امنیت هتلاین اصل را فراموش نکنید، داخل و در محوطه بیرونی هتل فقط کسانی که یونیفرم یا کارت شناسایی دارند کارکنان هتل هستند. اگر با اتومبیل سفر می‌کنید ممکن است با افرادی مواجه شوید که در محوطه هتل قصد پارک کردن ماشین شما را دارند. معمولا بر روی لباس یا بج سینه کارکنانی که چنین وظیفه‌ای دارند کلمه VALET درج شده است. توجه به این نکته می‌تواند خطر سرقت اتومبیل یا مدارک داخل داشبورد یا وسایل موجود در صندوق را از بین ببرد.

 

 

 


بیشتر بخوانید :هتل آپارتمان های نزدیک حرم What is an apartment hotel?


از کارکنان هتل کمک بگیرید

امنیت هتلزمانی که در هتل اقامت دارید، به ویژه زمانی که برای اولین بار وارد می‌­شوید، اجازه بدهید کارکنان مربوطه بار شما را حمل کنند، در اتاق را باز کرده، چراغ­‌ها و وسایل گرمایشی و سرمایشی را روشن کنند و اتاق را در اختیار شما قرار دهد. این قبیل خدمات جزو وظایف این کارکنان بوده و برای امنیت و راحتی شما پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید :اقامت در مشهد


می‌­توانید در حضور این افراد سالم بودن در و پنجره، گاو صندوق، تلفن و شیرهای آب را چک کنید و اگر اشکالی وجود داشت شما این حق را دارید که درخواست تعویض اتاق داشته باشید. همچنین از کارمندان هتل بخواهید نزدیکـترین پله اضطراری را به شما نشان دهند تا در صورت بروز حادثه بتوانید خودتان را نجات دهید.

مواردی که در طول اقامت باید انجام دهید

امنیت هتلسعی کنید کارت ورود به اتاق­تان را در جایی مطمئن نگهداری کنید. بهتر است هنگام خروج از اتاق چمدان­‌های‌تان را قفل کنید. گذرنامه و پول نقد را داخل گاو صندوق بگذارید و جز به میزان مورد نیاز و ضروری آنها را خارج نکنید. جواهرات و وسایل قیمتی‌­تان را با خود به کنار استخر،‌ جیم و رستوران نبرید.

زمانی که قصد ترک هتل را دارید تمام وسایل‌­تان را بررسی کنید و از وجود همه آنها مطمئن شوید.



بیشتر بخوانید سفر به مشهد


.jabama.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی