ایران را با این وبلاگ سفر کنین

بایگانی
  • ۰
  • ۰

با افزایش خریدهای اینترنتی، کار رزرو هتل هم مانند بسیاری از خدمات دیگر سفر آسان شده است. شما خیلی راحت می‌توانید با گوشی یا کامپیوترتان در عرض چند دقیقه، هتل مناسبی را برای سفرتان رزرو کنید. اما هنوز یک مشکل وجود دارد؛ موضوع انتخاب! بی‌شک انتخاب یک هتل آن هم در بین تعداد زیادی هتل کار ساده‌ای نیست. به خصوص در شهرهای بزرگ که تعداد و تنوع هتل‌ها بیشتر است. بنابراین باید برای خود الگویی داشته باشید تا انتخاب و رزرو هتل برای‌تان راحت‌تر شود. در ادامه به ۱۰ نکته اشاره می‌کنیم که با توجه به آنها، می‌توانید انتخاب درست‌تری داشته باشید.

۱٫ موقعیت مکانی

 موقعیت مکانی هتلاین روزها بیشتر سفرهای‌مان به دلیل کار و مشغله‌های فراوان، فشرده شده است. از این رو دل‌مان می‌خواهد در سفری هر چند کوتاه تفریح و گردش بیشتری داشته باشیم. یا اگر سفرمان کاری است در مدت زمان محدود کار بیشتری انجام دهیم. در این شرایط یکی از بهترین اقدامات این است که هتل‌مان موقعیت مکانی مناسبی داشته باشد. به این معنی که به مکان‌های مورد نظرمان نزدیک باشد.

معیار دیگر برای موقعیت مکانی مناسب، در دسترس بودن وسایل حمل و نقل است. نزدیک بودن هتل به ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی و مترو، شما را در زمانی کوتاه‌تر به مقصدتان می‌رساند. بنابراین هنگام رزرو هتل، موقعیت مکانی‌اش را به دقت بررسی کنید. امروزه با وجود امکاناتی نظیر گوگل‌مپ بررسی موقعیت مکانی بسیار آسان شده است.


بیشتر بخوانید: “هتل آپارتمان چیست؟ What is an apartment hotel? 


۲٫ برخورد کارکنان

 پرسنل هتلیکی دیگر از معیارها برای انتخاب و رزرو هتل، برخورد کارکنان آن هتل است. روی گشاده و اخلاق خوب کارکنان یک هتل می‌تواند سفرتان را شیرین‌تر سازد. علاوه بر این اگر اتاق‌تان مشکلی داشته باشد، با وجود کارکنان خوش‌برخورد، به راحتی می‌توانید مشکل‌تان را با آنها در میان بگذارید. آنها نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل شما را حل خواهند کرد.

طبیعی است که مطلع شدن از برخورد کارکنان هتل کار چندان ساده‌ای نیست. در این موارد می‌توانید با خواندن سفرنامه و تجربه سفر دیگران در فضای مجازی اطلاعات‌تان را افزایش دهید. در سایت‌های رزرو اینترنتی هتل، چنین نوشتارهایی را به راحتی می‌یابید.

 

۳٫ فعالیت‌ها و تفریحات

 استخر هتلبیشتر هتل‌ها با توجه به سطح و تعداد ستاره‌های‌شان، امکاناتی را برای فعالیت و تفریح مهمانان در نظر می‌گیرند. مهمانان مقیم هتل بیشتر زمان‌شان را بیرون از هتل می‌گذرانند اما همیشه هم این طور نیست. ممکن است به دلایل متعددی مثل بد بودن آب و هوا مهمانان مجبور شوند ساعاتی را در هتل بگذرانند. بنابراین بهتر است هتل امکاناتی را برای سرگرمی آنها در نظر گرفته باشد.

طبیعی است که امکاناتی نظیر مجموعه آبی، اسپا و زمین تنیس را در هتل‌های ۵ ستاره می‌توان یافت. هر چه هتل ساده‌‌تر و ارزان‌تر باشد، طبیعتا امکانات تفریحی کمتری هم دارد. البته گاهی اوقات یک پنجره رو به فضای سبز یا بالکنی رو به دریا، می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم و بانشاط سازد. بنابراین هنگام رزرو هتل این موضوع را هم در نظر داشته باشید.


بیشتر بخوانید : هتل آپارتمان های خوب مشهد What is an apartment hotel? 


۴٫ قیمت

 قیمت هتلقیمت یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب هتل است. بسیاری از ما در همان ابتدا با توجه به قیمت، انتخاب‌های‌مان را محدود می‌کنیم. سپس از میان این محدوده دست به انتخاب و رزرو هتل می‌زنیم. اما خوب است به این نکته هم توجه داشته باشید که تنها دلیل‌تان برای انتخاب هتل، قیمت نباشد. در بسیاری از موارد ممکن است هتلی با قیمت پایین رزرو کنیم ولی با توجه به هزینه‌های جانبی، سفرمان گران تمام شود.

مثلا ممکن است هتلی ارزان اما دور از مرکز شهر رزرو کنید. و هر روز مجبور شوید، هزینه بالایی برای رفت و آمد به مرکز شهر پرداخت کنید. به این ترتیب در مجموع هزینه بالایی از جیب‌تان رفته است.

۵٫ رستوران هتل

 غذا در هتلتقریبا تمام هتل‌ها رستوران دارند و غذای مهمانان‌شان را فراهم می‌کنند. برخی از هتل‌های ۵ و ۴ ستاره هم نه یک رستوران بلکه چندین رستوران دارند؛ رستوران‌هایی با انواع غذاهای محلی و فرنگی و… . علاوه بر این، بعضی هتل‌ها به واسطه رستوران‌های‌شان هم معروف شده‌اند.

اما مهم‌تر از شهرت و تنوع رستوران‌ها، موضوع سلامت غذاها مطرح است. اگر شما غذایی ناسالم در رستوران میل کنید، ممکن است مسموم شوید و تمام سفرتان تحت تأثیر قرار بگیرد. بنابراین اگر شما از آن دست افرادی هستید که در هتل غذا میل می‌کنید، هنگام رزرو هتل به رستوران‌هایش دقت کنید.



بیشتر بخوانید : “هتل های مناسب در مشهد Features of convenient hotels


۶٫ نظافت و خدمات

خدمات هتلبرای به دست آوردن آرامش و داشتن اقامتی ایده‌آل، اتاق یا سوئیت‌تان باید تمیز و مرتب باشد. بسیاری از افراد حاضرند هتل‌شان لوکس نباشد اما اتاق‌شان تمیز و پاکیزه باشد. ملحفه‌هایی سفید و تمیز، سرویس بهداشتی پاکیزه، پرده‌هایی مرتب و اتاقی خوشبو، حال همه را خوب می‌کند. هتلی با خدمات خانه‌داری منسجم و منظم، این انتظارات برآورده می‌کند.

ضمنا با توجه به نیازهای‌تان، موقع رزرو هتل دقت کنید تا خدماتی نظیر لباسشویی، روم‌سرویس، آرایشگاه و… در هتل در دسترس باشند.

 بیشتر بخوانید : “ انتخاب هتل  choose a hotel


۷٫ امنیت و حفاظت

 امنیت در هتلامنیت یکی از مهم‌ترین معیارهای برای امتیازدهی به هتل‌هاست. همه ما می‌خواهیم زمانی که هتل را ترک می‌کنیم، خیال‌مان بابت امنیت وسایل‌، مدارک و پول‌های‌مان آسوده باشد. اگر اتاق یا سوئیت‌تان گاوصندوق داشته باشد، بخش عمده‌ای از این امنیت تأمین می‌شود. در فرآیند رزرو هتل (رزرو آنلاین) می‌توانید ببیند که اتاق‌تان گاوصندوق دارد یا نه.

ضمنا در اتاق هم باید امن و سالم باشد تا در حضور یا غیاب‌تان در هتل، آرامش داشته باشید.

علاوه بر این هتل باید از تیم حفاظت و امنیت ماهری برخوردار باشد تا مهمانان اطمینان خاطر داشته باشند. این موضوع را هم می‌توانید در مشخصات هتل یا تجربیات سایر مسافران جستجو کنید و بیابید.

 


بیشتر بخوانید :تفاوت هتل و هتل آپارتمان Differences in hotel and hotel apartments 


۸٫ اینترنت رایگان

 وای فای در هتلاین روزها دیگر بخش عمده‌ای از امور شخصی و کاری‌مان را با اینترنت انجام می‌دهیم. از این رو هتل‌ها هم باید اینترنت رایگان مسافران‌شان را تأمین کنند. در برخی از هتل‌ها اینترنت رایگان یا وای‌فای در اتاق و در برخی در لابی هتل در دسترس است.

سرعت و حجم استفاده از اینترنت هم به سطح خدمات هتل بستگی دارد.

 

۹٫ قوانین و مقررات کنسلی و پرداخت

کنسلی هتلهنگام رزرو هتل حتما به قوانین و مقررات کنسلی هتل توجه کنید. به هر حال ممکن است شرایطی پیش بیاید و مجبور به لغو سفرتان شوید. هتل هم باید در این شرایط پول‌تان را بازگرداند. اینکه هتل بخواهد مبلغی از پول را بابت جریمه کسر کند، طبیعی است اما مهم میزان این جریمه است.

در موارد متعددی دیده شده که برخی هتل‌ها قیمت‌ بسیار پایینی را برای اتاق‌شان پیشنهاد می‌دهند اما با کمی دقت متوجه جریمه بالای کنسلی آن اتاق می‌شویم. توصیه ما این است که فریفته این قیمت پایین نشوید زیرا ریسک از دست دادن تمام پول رزروتان وجود دارد.


بیشتر بخوانید :   “هتل های اطراف حرم  choose a hotel

بیشتر بخوانید : اقامت در مشهد Stay in Mashhad

بیشتر بخوانید : “هتل مشهد خیابان امام رضا choose a hotel 

بیشتر بخوانید : “ انتخاب هتل در مشهد choose a hotel 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی