ایران را با این وبلاگ سفر کنین

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برای اینکه سفر به شما خوش بگذرد، باید در طول مدت سفر سالم و تندرست باشید. موضوع سلامتی و نشاط در سفرهای کاری هم اهمیت ویژه‌ای دارد. در صورتی که سالم و پرانرژی باشید، می‌توانید از پس ماموریت‌های شغلی‌تان بربیاید. یکی از شروط حفظ سلامت در طول سفر برخورداری از تغذیه‌ای سالم است. اگر در مدت سفر در هتل می‌مانید، حواس‌تان به تغذیه در هتل باشد.
با خورد و خوراکی سالم، انجام فعالیت‌های فیزیکی و رعایت امور بهداشتی در طول سفر با مشکلی مواجه نخواهید شد. شاید در ابتدا تصور کنید، تنها موضوع غذای رستوران هتل است که اهمیت دارد، اما درباره تغذیه هتل موارد دیگری را نیز باید در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از این نکته‌ها و توصیه‌ها اشاره می‌شود.


بیشتر بخوانید:  امکانات هتل های مشهد Hotel facilities


زیاد آب بنوشید

تغذیه در هتلاگرچه موضوع بحث ما تغذیه در هتل است، اما پیش از هر چیز باید به موضوع نوشیدن آب اشاره کرد. شما برای آنکه در تمام طول سفر سرحال و با نشاط باشید، باید به طور مرتب آب بنوشید. البته نوشیدن آب همیشه اهمیت دارد، اما ممکن است در طول سفر به دلیل دغدغه‌ها، فراموش شود. بنابراین در زمانی که در هتل هستید، برنامه زمانی نوشیدن آب برای خود تنظیم کنید.
در بیشتر هتل‌ها، در یخچال آب معدنی یا آب نوشیدنی خنک در دسترس است. 

 



پیشنهاد ویژه: راهنمای انتخاب هتل و اقامتگاه در مناسب ترین مکان در مشهد


خوراکی‌های خوشمزه داخل مینی بار

تغذیه در هتلدر بیشتر هتل‌ها، مینی‌بار در دسترس است. در یخچال داخل هتل، خوراکی‌های متنوعی وجود دارد و آنها مینی‌بار را تشکیل می‌دهد. خوراکی‌های داخل مینی‌بار انواع شکلات، بیسکوئیت، آبمیوه، آجیل و… است. خوراکی‌های مینی‌بار، تغذیه مناسبی برای میان‌وعده هستند. اما مراقب باشید که در خوردن تنقلات زیاده‌روی نکنید.
اگر کودک همراه‌تان است حواس‌تان باشد بیش از حد به سراغ خوراکی‌های مینی‌بار نرود. خوردن زیاد تنقلات مینی‌بار باعث می‌شود کودک از خوردن غذای اصلی خودداری کند.
اگرچه خوراکی‌های مینی‌بار به طور مرتب شارژ می‌شوند، اما هنگام خوردن به تاریخ انقضا آنها دقت کنید. ضمنا به خاطر داشته باشید در اکثر هتل‌ها، خوراکی‌های مینی‌بار رایگان نیست.


بیشتر بخوانید :هتل آپارتمان های نزدیک حرم What is an apartment hotel?


صبحانه را جدی بگیرید

تغذیه در هتلیکی از مهم‌ترین ارکان تغذیه در هتل، صبحانه است. تقریبا می‌توان گفت همه هتل‌ها وعده صبحانه را رایگان برای مهمانان خود فراهم می‌کنند. سعی کنید حتما صبحانه را در هتل کامل میل کنید. هتل‌های خوب و معتبر، صبحانه باکیفیتی آماده می‌کنند. با خوردن این صبحانه‌های کامل و متنوع، می‌توانید روز خود را باانرژی شروع کنید. شروع با انرژی روز، باعث می‌شود به راحتی به کارها و تفریحات‌تان برسید.
علاوه بر این صبحانه‌های هتل به دلیل تنوع و رنگارنگ بودن، برای کودکان جذاب‌اند. اگر کودک شما بدغذا است و خوب غذا نمی‌خورد،


 بیشتر بخوانید:  هتل های خوب مشهد Features of convenient hotels


رستوران ‌های هتل در انتظار شما

تغذیه در هتلبیشتر هتل‌ها رستوران دارند؛ بعضی‌های‌شان هم چند رستوران دارند. بنابراین دست شما در انتخاب تغذیه در هتل باز خواهد بود. اما سعی کنید رستورانی را انتخاب کنید که غذاهایش با ذائقه‌تان سازگار است. اگرچه چشیدن غذاهای محلی یا خوراکی‌های جدید جالب است اما نباید خیلی از شما دور باشد. مثلا خوردن غذاهای چینی یا هندی شاید برای همه خوشایند نباشد بنابراین پش از رفتن به رستوران، درباره‌اش پرس‌وجو کنید.
اگر هتل رستوران ندارد یا رستورانش را دوست ندارید، باید به رستوران‌های بیرون هتل فکر کنید. اما پیش از رفتن به این رستوران‌ها خوب درباره‌شان تحقیق کنید. این روزها، به راحتی می‌توانید در اینترنت جستجو کنید و درباره رستوران‌های معتبر اطلاعات به دست بیاورید.


بیشتر بخوانید:  اقامت در سفر به مشهد Stay on the trip


حواس‌تان به انتخاب‌ها در کافی‌شاپ باشد

تغذیه در هتلمانند رستوران، اکثر هتل‌ها، کافی‌شاپ هم دارند. شما برای خوردن یک میان‌وعده سبک و خوشمزه می‌توانید به کافی‌شاپ هتل بروید. ضمنا عصرها نوشیدن چای یا دم‌نوش در هتل واقعا دلچسب است. اما سعی کنید در کافی‌شاپ‌های هتل در خوردن خوراکی‌های خوشمزه زیاده‌روی نکنید. خوردن کیک‌های پرخامه و اسنک‌های چرب و شور باعث خمودگی و تنبلی شما می‌شود. در این شرایط دیگر نمی‌توانید به گردش و تفریح بروید.
دم‌نوش‌های گیاهی، آبمیوه‌های طبیعی و دسرهای میوه‌ای گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانید در کافی‌شاپ انتخاب کنید.

 

 


بیشتر بخوانید :هتل آپارتمان خوب در مشهد  Nice apartment hotel


میوه فراموش نشود

تغذیه در هتلموضوع دیگری که درباره تغذیه در هتل باید به یاد داشته باشید، خوردن میوه است. برخی از هتل‌ها، پذیرایی با میوه را نیز در منوی میزبانی خود دارند. اما اگر هتل محل اقامت شما چنین گزینه‌ای ندارد خودتان دست به کار شوید. از آنجایی که خوردن میوه باعث تامین ویتامین‌های مورد نظر بدن می‌شود، در خوردن میوه کوتاهی نکنید.
به دلیل فشرده بودن برنامه‌ها در سفر، ممکن است میوه در اولویت‌های‌تان نباشد. اما اگر می‌خواهد دچار خستگی، نخوت و مشکلات گوارشی نشوید حتما میوه میل کنید. کافی است در گردش‌ها و خریدهای روزانه‌تان کمی میوه بخرید و در اوقات حضور در هتل نوش جان کنید.
علاوه بر این در سفر، هنگام غذا خوردن، از انواع سبزی‌جات هم استفاده کنید. سعی کنید سالادهای مختلف و همچنین سبزی‌جات خام پخته را در انتخاب‌های خود قرار دهید. حتی سبزی‌جات می‌توانند خود یک وعده کامل غذایی شما باشند.
قتی آب داخل یخچال تمام شد، از هتل بخواهید دوباره آب یخچال را شارژ کنند.

بیشتر بخوانید:  هتل های مناسب در مشهد Features of convenient hotels

بیشتر بخوانید سفر به مشهد

بیشتر بخوانید :اقامت در مشهد

بخوانید:jabama.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی