ایران را با این وبلاگ سفر کنین

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سفر با کودکان، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. به دلیل حساسیت‌های کودکان و موقعیت ویژه، سفر با آنها کمی دشوار به نظر می‌رسد. اما شما با رعایت برخی از نکات می‌توانید سفر با کودکان تان را تا حد زیادی آسوده و آرام سازید. یکی از اجزا مهم سفر، محل اقامت است. اگر شما می‌خواهید در سفرتان در هتل اقامت کنید، باید یک سری نکات را رعایت کنید تا سفرتان با کودکان خوشایند و بی‌دردسر شود.
زمانی که اتاق یا سوئیت را در هتل محل اقامت رزرو کنید، بهتر است برخی نکات را رعایت کنید تا در سفر با مشکل مواجه نشوید. علاوه بر این پس از رسیدن به اتاق‌تان باید به موارد دیگری نیز توجه کنید. برخی از این نکات و موارد به این ترتیب هستند:

بیشتر بخوانید : “ انتخاب هتل  choose a hotel 


اتاق را بررسی کنید

 هتل کودکانبی‌شک زمان سفر با کودکان، دلتان نمی‌خواهد آنها صدمه‌ای ببینند. بنابراین پس از رسیدن به اتاق یا سوئیت، نقاط مختلف آن را بررسی کنید. اگرچه پیش از ورود شما، اتاق‌تان نظافت می‌شود، اما با این حال جانب احتیاط را رعایت کنید.
ممکن است گاهی اوقات اشیا کوچکی از مسافران قبلی در اتاق باقی مانده باشد که می‌تواند به کودک‌تان آسیب بزند. اشیا برنده و تیز بیشترین خطر را می‌توانند ایجاد کنند. علاوه بر این امکان دارد کودک اجسام کوچک و رنگی را که می‌بیند به دهان بگذارد. که علاوه بر احتمال بیماری، امکان خفگی نیز دارد.
مورد دیگر که باید بررسی کنید وضعیت رختخواب‌هاست. گاهی ممکن است رختخوا‌ب‌ها کاملا تمیز باشند اما حشرات کوچک بین آنها نفوذ کرده باشند. از آنجایی که پوست کودکان حساس است، گزدیگی حشرات آنها را بیشتر آزار می‌دهد.

 بیشتر بخوانید: “هتل آپارتمان چیست؟ What is an apartment hotel? 


مجهز باشید

 هتل کودکاندر هتل امکانات و وسایل بهداشتی برای بزرگسالان وجود دارد. وسایلی مانند صابون، شامپو، حوله و… . اما از آنجایی که کودکان و نوزادان وسایل بهداشتی مخصوص به خود را دارند، بهتر است این تجهیزات را به همراه خود ببرید. حتی در بسیاری از موارد بزرگسالان هم ترجیح می‌دهند وسایل شخصی مخصوص به خود را به سفر ببرند.
علاوه بر این ممکن است شما اطلاعاتی درباره شرایط اتاق یا سوئیت‌تان نداشته باشید. بنابراین بهتر است متناسب با هوا لباس گرم یا خنک مناسب با خود ببرید.

 

 


بیشتر بخوانید : هتل آپارتمان های خوب مشهد What is an apartment hotel? 


 

سرگرمی فراموش نشود

 هتل کودکاناحتمالا زمان‌هایی را که در هتل اقامت دارید، کودک‌تان حوصله‌اش سر می‌رود. بنابراین بهتر است چند اسباب‌بازی سرگرم‌کننده در چمدان‌تان بگذارید تا در مواقع لزوم به کودک بدهید. اسباب‌بازی‌های کوچکی را انتخاب کنید تا در بسته‌بندی وسایل به مشکل برخورد نکنید.
نوع اسباب‌بازی هم بستگی به سن کودک دارد. برای کوچکترها اسباب‌بازی رنگی و بامزه و برای بزرگترها اسباب‌بازی‌های فکری را انتخاب کنید.
علاوه بر این، شما می‌‌توانید در مدت اقامت‌تان کودک یا کودکان‌تان را با خود به سالن بازی ببرید. هنگام رزرو هتل دقت کنید که هتل سالن بازی داشته باشد. استخر کودکان هم می‌تواند برای یکی دو ساعت فرزندتان را سرگرم کند.

 بیشتر بخوانید :تفاوت هتل و هتل آپارتمان Differences in hotel and hotel apartments 

انعطاف‌پذیر باشید

 هتل کودکانبه هر حال سفر با کودکان دردسرهای خودش را دارد و باید تا حدودی این دردسرها را بپذیرید. هر چه کودک شما آرام‌تر و مطیع‌تر باشد، طبیعتا مشکلات شما کمتر است. اما در غیر این صورت، این شما هستید که باید خودتان را با شرایط تطبیق دهید. با کمی انعطاف‌پذیری و آرامش می‌توانید شرایط حضور در هتل را تحمل کنید.
علاوه بر این در هر شرایط با همکاری با همسر (چه پدر هستید و چه مادر) شرایط سفر و اقامت در هتل را دلپذیرتر می‌سازد.

 

 


بیشتر بخوانید : “هتل های مناسب در مشهد Features of convenient hotels


سوئیت بگیرید

 هتل کودکانبهتر است پیش از سفر و هنگام رزرو تا جایی که می‌توانید، شرایط اقامت در هتل را برای خود مهیا و مطلوب سازید. طبیعی است که در سفر با کودکان، هر چه فضای اقامت شما در هتل بیشتر باشد، راحت‌ترید. بنابراین در صورتی که شرایط مالی‌تان اجازه می‌دهد، به جای اتاق، سوئیت رزرو کنید.

در فضای بیشتر، کودکان آزادانه بازی می‌کنند و لذت می‌برند. امکانات بیشتر سوئیت‌ها هم به شما اجازه می‌دهد تا در مواردی نظیر نظافت و نگه‌داری از کودک، راحت‌تر باشید.

 

بیشتر بخوانید : “هتل مشهد خیابان امام رضا choose a hotel 


اتاق‌تان را تمیز نگه دارید

 هتل کودکانیکی از موضوعات مهم در سفر با کودکان، سلامت آنهاست. اتاق یا سوئیت‌تان را کاملا تمیز نگه دارید.
برای تمیز نگه داشتن اتاق هم می‌توانید خودتان اقدام کنید و هم از خدمات خانه‌داری هتل استفاده کنید. علاوه بر این زباله‌ها را هم مرتب از اتاق بیرون بگذارید.

 

 



بیشتر بخوانید : “ انتخاب هتل در مشهد choose a hotel 


درها را ببندید

 هتل کودکانکودکانی که راه یا چهاردست و پا می‌روند، به طور بالقوه در معرض خطرند. ممکن است در خانه نکات امنیتی بیشتر رعایت شده باشد یا کودک محل دائمی‌اش را بهتر بشناسد. اما در هتل چنین شرایطی وجود ندارد.
بنابراین حواس‌تان جمع باشد، به خصوص درباره درها! از محکم بسته بودن در ورودی اتاق‌تان مطمئن شوید. ضمناً اگر اتاق یا سوئیت‌تان بالکن دارد، حواس‌تان به این در هم باشد.

بیشتر بخوانید :   “هتل های اطراف حرم  choose a hotel

اسنک با خود داشته باشید

 هتل کودکانممکن است در زمان سفر با کودکان، شرایط تغذیه‌ای آنها تغییر کند. در این شرایط تعجبی ندارد که کودک در زمان‌های تعیین‌شده غذا نخورد. در مینی‌بار هتل‌ها همیشه خوراکی‌هایی وجود دارد. اما در بیشتر موارد این خوراکی‌ها نه تنها ارزش تغذیه‌ای ندارند بلکه مضر هم هستند. بنابراین بهتر است خودتان خوراکی‌هایی برای میان‌وعده با خود به همراه داشته باشید.
انواع آجیل‌ها، میوه‌های تازه و خشک، بیسکوییت‌ها و نان‌های فرآوری‌شده، خوراکی‌های مناسبی برای کودکان هستند.

 

 


بیشتر بخوانید : اقامت در مشهد Stay in Mashhad


به فکر خودتان هم باشید

 هتل کودکاندر سفر با کودکان، طبیعتا کمتر وقت دارید که به خودتان برسید. اما شما هم حق دارید که در سفر استراحت کنید و لذت ببرید. بنابراین تجهیزات مناسبی برای زمان‌های احتمالی که به دست می‌آورید، با خود ببرید.

مثلا زمانی که کودک خواب است و شما نمی‌خواهید بخوابید، می‌توانید فیلم ببینید، موسیقی گوش دهید یا کتاب بخوانید. برای اینکه در این زمان کودک بیدار نشود، باید تجهیزاتی با خود به همراه داشته باشید. هدفون و چراغ مطالعه‌های کوچک (شارژی) از جمله ابزارهای مفید برای این هدف هستند.

در صورت امکان اتاق بالکن دار رزرو کنید

 هتل کودکانهمان طور که اشاره شد هر چه هتل مجهزتر باشد، سفر با کودکان برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد شد. سوئیت، سالن بازی کودکان و استخر کودکان را در هتل‌های مجهز و شیک می‌یابید. اما اگر امکان مالی رزرو چنین هتل‌هایی را ندارید، اتاق بالکن‌دار رزرو کنید.
اتاق‌ بالکن‌دار، در هتل‌های ساده و ارزان‌تر هم ممکن است در دسترس باشد. زمانی که اتاق بالکن‌دار رزرو می‌کنید امکان استفاده از هوای آزاد و تماشای محیط بیرون را برای کودک‌تان فراهم می‌آورید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی