ایران را با این وبلاگ سفر کنین

بایگانی
  • ۰
  • ۰


انتخاب هتل برای سفر به شهری کوچک دشواری چندانی نخواهد داشت. شما معمولاً به تعداد کمتر از انگشتان یکدست گزینه برای انتخاب دارید و با توجه میزان پولی که برای این سفر در نظر گرفته‌اید یکی از هتل‌های شهر را انتخاب می‌کنید؛ اما اگر بخواهید به یک کلان‌شهر یا به یک منطقۀ گردشگری معروف سفر کنید چه؟ به‌طور معمول در چنین مکان‌هایی شما با انواع هتل‌ها و مسافرخانه‌ها مواجه خواهید بود که در رده‌های مختلف، با توجه به میزان پولی که در نظر گرفته‌اید به شما امکانات ارائه می‌دهند. قصد نداریم درباره انتخاب هتل Choose a hotel در تهران یا انتخاب هتل در مشهد Choose a hotel صحبت کنیم، و یا در مورد رزرو هتل خارجی توضیح دهیم، بلکه می‌خواهیم بگوییم برای انتخاب یک هتل مناسب چه معیارهایی را باید در نظر گرفت. به موارد زیر دقت کنید.
مکان هتل، هزینه رزرو هتل و دیگر هزینه‌های هتل، امکانات هتل، نحوۀ استفاده از تخفیف‌های ویژه رزرو هتل و... .




بیشتر بخوانید:  هتل مشهد اطراف حرم Tourism


مکان هتل

مکان و موقعیت هتل

در نظر گرفتن جغرافیای شهر مقصد یکی از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب هتل می‌باشد. در یک شهر نسبتاً بزرگ، چه برای کار رفته باشید و چه برای تفریح، مجبورید، زمان و انرژی خود را بهینه مصرف کنید پس اولین عامل در انتخاب هتل تعیین محلی متناسب با هدف سفر است. البته برای مقاصد مهم با توجه به نیاز مسافران هتل‌هایی در نزدیکی مکان مورد نظر وجود دارد؛ پس در ابتدا خوب جستجو کنید.
توجه به چند نکته می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد:

1. معمولاً مجاورت هتل‌ها با مکان‌های گردشگری معروف تأثیر بسیاری روی افزایش قیمت آن‌ها خواهد داشت. در اینجا شما باید به هزینه‌های تردد درون‌شهری توجه ویژه‌ای داشته باشید. آیا در شهر مقصد استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی راحت است یا سخت؟ هزینۀ مسافرت با تاکسی چقدر است؟ آیا به‌صرفه است هتلی در نزدیکی مکان مورد نظر داشته باشید یا در نقطه‌ای دورتر هتلی با همان کیفیت ولی ارزان‌تر پیدا کنید؟

2. برای سفرهای کاری شما باید مسئلۀ زمان را حتماً در نظر بگیرید و اینکه آیا محل‌های اقامتی مناسبی، مربوط به ارگان مورد نظر وجود دارد یا خیر. مثلاً برای ثبت‌نام دانشگاهی فرزندتان با به دانشگاهش در شهری دیگر می‌روید: معمولاً دانشگاه‌ها مهمانسراهایی با قیمت مناسب‌تر در متقاضیان قرار می‌دهند. توجه به این مسئله هم در زمان به شما کمک خواهد کرد و هم در هزینه.

3. معمولاً کسانی که کمتر مسافرت می‌کنند؛ در مکان‌های خلوت راحت‌ترند. اگر شما از این دسته‌اید، هتل‌های دنج‌تری به شما توصیه می‌شود.


 بیشتر بخوانید: گردشگری مشهد Tourism


ارزیابی هزینه‌ها؛ رزرو و باقی پرداخت‌ها

ارزیابی هزینه های رزرو هتل

شما در اینترنت قیمت انواع هتل‌ها را جستجو می‌کنید و هتل مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. به همین راحتی. ولی صبر کنید. تعیین هزینه‌ها در هتل کمی سخت‌تر از پرسیدن قیمت اقامت یک شبانه‌روز در هتل است. شما باید نحوۀ سرویس‌دهی و ارائۀ امکانات در یک هتل را بدانید. دانستن این مسئله با توجه به ستاره‌های هتل هم قابل‌تعیین است. علاوه بر این نحوۀ انتقال از فرودگاه، یا ایستگاه راه‌آهن و میزان هزینۀ این انتقال را هم بررسی کنید. در هنگام بررسی امکانات هتل، حتماً به نحوۀ سرویس‌دهی آن هم توجه کنید و اینکه کدام یک از خدمات به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد و برای کدام یک باید هزینۀ اضافی پرداخت کنید. توجه داشته باشید بسیاری از امکانات هتل‌های بزرگ با دریافت هزینۀ اضافی همراه است. حتماً فهرست کاملی از این هزینه‌ها را حساب کنید.

نوع هتل

هتل‌ها انواع مختلفی دارند. شما با توجه به نیاز و میزان پولی که در نظر گرفته‌اید آن‌ها را انتخاب می‌کنید. هتل‌ها بر اساس کاربرد، کیفیت، محل و... دسته‌بندی می‌شوند. پس شما هم با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

 


بیشتر بخوانید:  راهنمای انتخاب هتل در مشهد Hotel selection guide

 

انتظارات ما از امکانات و خدمات هتل

شما قبل از سفر باید اطلاعات کاملی از محل اقامتی‌خود کسب کنید. معمولاً تمامی هتل‌ها به صورت مشروح امکانات خود را شرح می‌دهند پس اگر به جایی رفتید انتظارات به جا داشته باشید. البته آشنایی با قوانین هتلداری هم به شما کمک خواهد کرد. آشنایی با عملکرد یک هتل بر اساس تعداد ستاره‌ها یا نوع درجه‌بندی هتل این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدانید به کجا می‌خواهید بروید.

 

نحوۀ جستجوی اینترنتی برای رزرو هتل

شما می‌توانید به صورت اینترنتی هتل مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنید. قبل از انتخاب می‌توانید جستجویی هم در سایت‌های مختلف داشته باشید و نظرات دیگران را هم ببینید. معمولاً برای مقاصد گردشگری معروف تعداد این نظرات از سوی کاربران پیشین زیاد است. این نظرات می‌تواند راهنمایی برای انتخاب هتل و حتی میزان اقامتتان باشد. پس خوب جستجو کنید.

 


بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به مشهد Travel Guide


 

اطلاع از تخفیف‌های ویژه‌ی رزرو هتل‌ها

بسیاری از سایت‌های رزرو آنلاین هتل و همچنین تورهای گردشگری در فصول مختلف سال برای جلب مشتریان تخفیف‌های ویژه‌ای می‌گذارند. حتماً پیگیر این تخفیف‌ها باشید؛ حتی اگر می‌خواهید به یک مسافرت کاری بروید سعی کنید از طریق اینترنت جویای مکان‌هایی باشید که در هنگام سفر از شما کم‌ترین هزینه را دریافت می‌کنند.

 بیشتر بخوانید:  راهنمای سفر به مشهد tour guide


انتخاب نوع اتاق در هتل

انواع اتاق در هتل

هتل‌ها اتاق‌های بسیار متفاوتی دارند اگر مسافرت شما بیش از سه یا چهار روز طول بکشد انتخاب نوع اتاق و نوع منظره بسیار مهم خواهد بود. برای مسافرانی که قصد اقامت دو یا سه‌روزه دارند نوع اتاق هتل و منظرۀ آن شاید اهمیت چندانی نداشته باشد چرا که این مدت معمولاً در خارج از هتل سپری می‌شود. ولی اگر این مدت طولانی‌تر شود شما ساعات بیشتری را در اتاق‌ها می‌مانید. پس سعی کنید مناسب‌ترین اتاق ممکن را انتخاب کنید.

 بیشتر بخوانید :هتل های مجلل مشهد  Luxury hotels


نکات مهم انتخاب و رزرو هتل

1. برای انتخاب هتل به همراهانتان توجه کنید به اینکه قرار است با چه کسی به مسافرت بروید.

2. اگر فرزندتان در مسافرت با شما همراهی می‌کند، در انتخاب نوع هتل و اتاق به خواسته‌های او توجه کنید. علاوه بر این؛ هزینۀ حضور فرزندتان را به‌طور کامل محاسبه کنید. معمولاً هتل‌ها برای کودکان زیر شش سال هزینۀ اضافی دریافت نمی‌کنند.

3. دلیلی ندارد که هتل معروف‌تر امکانات بیشتری هم ارائه کند، یا حتی مناسب‌تر باشد؛ پس سعی کنید در انتخاب نوع هتل بیشتر به تحقیق خود متکی باشید تا مشهور بودن هتل‌ها.

4. توجه داشته باشید نحوۀ سرویس‌دهی هتل‌ها علاوه بر میزان هزینه نسبت مستقیمی با زمان و انرژی شما دارد.

jainjas.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی