ایران را با این وبلاگ سفر کنین

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اگر در زمان اقامت‌تان در هتل کمی دقت کرده باشید، متوجه نکاتی می‌شوید که شاید پیشتر در هیچ جایی نخوانده‌اید یا کسی به آنها اشاره نکرده باشد. با به خاطر سپردن این نکات می‌توانید در دفعه‌های بعد، “ انتخاب هتل  choose a hotel  و در نتیجه اقامت دلپذیرتری داشته باشید.

در ادامه به برخی از این نکات که حاصل تجربه مسافران حرفه‌ای است اشاره می‌شود تا شما هم در سفرها و اقامت‌های بعدی‌تان، آنها را مورد توجه قرار دهید.

ستاره‌ها چه می‌گویند؟

زمانی که یک هتل ۵ ستاره را می‌بینیم، ذهن‌مان فوراً به سمت بهترین خیالپردازی‌ها و رویاها می‌رود! سوئیت‌هایی فوق‌العاده لوکس، تزئیناتی مجلل، چشم‌اندازی رویایی، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی بهشتی با طعم‌هایی بی‌نظیر و… تصورات ما از یک هتل ۵ ستاره است.

اما خوب است بدانید همیشه هم اوضاع به این منوال نیست. در واقع، در بسیاری از موارد هتل‌های ۵ ستاره در مقایسه با سایر هتل‌های آن منطقه، این عنوان را از آن خود کرده‌اند.

بنابراین پیش از اینکه هتل‌تان را رزرو کنید به جای اینکه ببینید هتل‌ مورد نظر چند ستاره است، مواردی نظیر اندازه اتاق‌ها، امکانات موجود در آنها، داشتن یا نداشتن وای‌فای، استخر، باشگاه ورزشی، تعداد رستوران‌ها و تنوع غذایی‌شان و… را بررسی کنید. گاهی اوقات امکاناتی که در یک هتل ۴ ستاره ارائه می‌شود بسیار خوشایندتر از یک هتل ۵ ستاره است. از یاد نبرید، این نیازها و خواست‌های شماست که تعیین می‌کند در یک هتل بمانید یا خیر و نه تعداد ستاره‌های آن!



مقاله مرتبط : “ انتخاب هتل در مشهد choose a hotel ، کلیک کنید.


اتاقی در گوشه رزرو کنید

اگر از آن دسته افراد هستید که همیشه به دنبال آرامش هستید و این موضوع در سفر اهمیت بیشتری برای‌تان پیدا می‌کند، سعی کنید در هتل‌ها، اتاق‌هایی را رزرو کنید که در گوشه یا کنج واقع شده‌‌اند! د

ر واقع اتاق‌ها یا سوئیت‌هایی که در وسط سالن‌ها یا راهروها قرار دارند، بیشتر در معرض سروصدا و البته رفت‌وآمد هستند به طوری که این سروصداها می‌توانند، آرامش شما را به هم بزنند و سفرتان را مختل سازند.

بی‌شک این موضوع در ایام پرسفر سال و تعطیلات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا در این شرایط بیشتر اتاق‌های هتل پر هستند و رفت و آمد خیلی بیشتر است.

 

 

سرگرمی کودکان مهم است

هنگام رزرو هتل به این نکته توجه کنید که آیا کودکی هم همراه شما هست یا خیر! بسیاری از هتل‌ها امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی نظیر زمین یا سالن بازی برای کودکان در نظر می‌گیرند.

بنابراین اگر می‌دانید مجبور هستید ساعاتی از روز را در هتل بمانید و کودک‌تان پرشور و هیجان است، بهتر است یکی از این هتل‌ها را رزرو کنید. شاید پرداخت کمی هزینه بیشتر برای اقامت در چنین هتل‌هایی، هم آسایش خودتان را تضمین کند و هم خوش گذشتن به کودک‌تان را!

 


مقاله مرتبط : هتل های مناسب در مشهد Features of convenient hotels


حواس‌تان به هزینه‌های پنهان باشد

اگر هزینه سفر برای‌تان مهم است و می‌خواهید پولی را که می‌پردازید، مدیریت کنید، حواس‌تان به تمام هزینه‌های هتل باشد. شاید تصور کنید هزینه هتل همان پولی است که برای اقامت می‌پردازید؛ اما موارد دیگری هم هستند که به این هزینه‌ها اضافه می‌شوند.

در واقع ممکن است شما تصور کنید خدمتی رایگان است در حالی که هتل برای آن پول دریافت می‌کند. بنابراین هنگام رزرو هتل حواس‌تان باشد که کدام خدمات رایگان هستند. مثلاً پارکینگ، روزنامه، اینترنت وای‌فای و… از جمله مواردی است که ممکن است هر هتل طبق ضوابطش بابت آنها هزینه‌ای دریافت کند.


مقاله مرتبط : تفاوت هتل و هتل آپارتمان Differences in hotel and hotel apartments 

 

 

کجا می‌مانید؟

ماندن در ترافیک‌های خسته‌کننده و طی مسیرهای طولانی از آن اتلاف وقت‌هایی است که هر ثانیه‌اش روح‌مان را می‌خورد، مخصوصاً در سفر که هر لحظه‌اش برای‌مان گران‌بهاست.

بنابراین پیش از رزرو هتل دقت کنید که هتل‌تان در چه منطقه‌ای واقع شده است؛ اگر سفرتان تفریحی است نزدیک بودن هتل به مکان‌های گردشگری، تفریحی، تاریخی، پارک‌ها و رستوران‌ها الویت دارد.

در سفرهای کاری هم هر چه هتل به محل مأموریت شما نزدیک‌تر باشد، ارزشمندتر است. بنابراین قبل از رزرو، موقعیت هتل را روی نقشه بیابید و خوب بررسی کنید.

سفرتان چه کاری باشد و چه تفریحی، با رعایت این نکات هنگام رزرو هتل، روزهای بهتری را سپری می‌کنید و خاطرات شیرینی در ذهن‌تان باقی می‌ماند.

 

مقاله مرتبط : اقامت در مشهد Stay in Mashhad


۶ ویژگی هتل‌ها که خوشایند مسافران نیست

وقع رزرو هتل تمام سعی‌مان را می‌کنیم که بهترین هتل با مناسب ترین قیمت و امکانات خوب پیدا کنیم. قیمت‌ها را در وب‌سایت‌های مختلف مقایسه می کنیم، نظرات کاربران را می خوانیم و بالاخره تصمیم‌مان را نهایی می کنیم.

اما واقعیت این است که بعضی نکته‌ها را فقط بعد از اقامت در هتل و با تجربه‌ی شخصی متوجه می‌شویم. این پست از این نکته‌ها برای شما می گوید البته از زبان کسی که کارش سفر کردن است و هتل شده خانه‌ی اولش. این نکات را بخوانید، با راه حل‌های پیشنهادی آشنا شوید تا در مواجهه با آ‌نها مثل آب خوردن قضیه را حل و فصل کنید و از اقامت‌تان لذت ببرید.

پریزهایی که سر جای‌شان نیستند

پریزهایی که سر جای‌شان نیستند

اتاق‌هایی که برای اقامت چند نفر در نظر گرفته شده‌اند اما فقط یک یا دو پریز دارند واقعا آدم را متعجب می کنند اما عجیب‌تر از آن هم جای پریزهاست، پریزهایی که در ورودی اتاق کنار هم ردیف شده‌اند و احتمالا موقع طراحی با خودشان فکر کرده‌اند که مسافران قرار است سر پا بایستند تا گوشی و دستگاه‌های خود را شارژ کنند.

اما از آن جایی که هر کاری راهی دارد با همراه داشتن پاور بانک و یا چند راهی لازم نیست برای شارژ کردن گوشی‌تان منتظر آزاد شدن پریز در اتاق های چند نفره باشید باشید و یا سرپا بایستید تا دستگاه‌تان شارژ شود، گوشی‌تان را به شارژ بزنید و با خیال راحت بخوابید.




مقاله مرتبط : هتل های اطراف حرم  choose a hotel


 

پرده‌هایی که با آفتاب راحت‌اند

پرده‌هایی که با آفتاب راحت‌اند

کسی نمی‌تواند منکر این باشد که تماشای طلوع آفتاب و دیدن نخستین پرتوهای خورشید صبح‌گاهی برای انسان‌ها لذت بخش است. اما واقعا نه زمانی که شما قرار و جلسه‌ی کاری مهمی دارید و نیاز دارید با آرامش بخوابید و یا شب قبل تا دیر وقت بیدار بوده‌اید و دوست دارید از خواب شیرین دم صبح لذت ببرید.

پرده‌های بعضی از هتل‌ها بیشتر برای رفع تکلیف آویزان شده‌اند تا کاربرد واقعی آن ها. برای این که اجازه ندهید این مساله به سادگی خواب شما را بر هم بزند و آرامش شما را در طول اقامت مختل کند چشم‌بندتان را فراموش نکنید.

البته پرده‌های نازک و غیرکاربردی تنها دلیل برای همراه داشتن چشم‌بند نیستند، اگر اتاق شما سینگل نیست و قرار است اتاق را با مسافر دیگری شریک شوید و هم اتاقی شما تمایل دارد تا دیر وقت با گوشی‌اش مشغول باشد و یا لپ‌تاپ‌اش روشن باشد، چشم‌بندتان را بزنید و با آرامش بخوابید.


مقاله مرتبط : هتل آپارتمان چیست؟ What is an apartment hotel? 


راه‌رو‌های پر سر و صدا

راه‌رو‌های پر سر و صدا

حتی اگه موقع رزرو هتل به دقت عکس‌ها را زیر و رو کرده باشید و خیال‌تان راحت باشد که اتاق خوبی پیدا کرده‌اید، احتمالا قرارگرفتن اتاق کنار آسانسوری که مدام در حال رفت و‌امد است و یا اقامت خانواده‌ای با بچه‌های شلوغ و پر سر و صدا را پیش بینی نکرده بودید.

بهترین راه برای حل این مساله این است که اگر واقعا به صدا حساس هستید و قرار است تمام مدت اقامت را درگیر این مساله باشید همان موقع ورود از هتل بخواهید اتاق شما را عوض کند و اتاقی دنج به شما بدهد.

اگر اتاق خالی پیدا نکردید و یا امکانات و موقعیت اتاق خالی رضایت بخش نبود ساده ترین راه استفاده از گوش گیر است. قبل از سفر سعی کنید گوش گیر تهیه کنید و با خودتان ببرید، اگر هم همراه تان نبرده‌اید در اولین فرصت تهیه کنید تا سر و صدای راهرو و اتاق‌های همسایه آرامش‌تان را از شما نگیرد.

 

 

 


بیشتر بخوانید: هتل آپارتمان های خوب مشهد What is an apartment hotel? 


اینترنت ضعیف و گران

اینترنت ضعیف و گران

فرقی نمی کند که سفر شما کاری باشد یا تفریحی، در هر صورت اینترنت بخش مهمی از زندگی ما شده که تقریبا بدون آن زندگی ما مختل می شود. خیلی از هتل ها مدعی می‌شوند که اینترنت دارند اما وقتی وارد هتل می‌شوید می‌بینید منظورشان لابی بوده، یعنی برای هر بار چک کردن تلگرام یا فرستادن ایمیل باید لباس‌تان را بپوشید و راهی لابی شوید.

مواقعی هم که اینترنت هست ممکن است حجمی که به شما اختصاص داده‌اند آن‌قدر کم باشد که با چند دقیقه اینترنت گردی تمام شود و یا سرعتش آن‌قدر ضعیف باشد که به طور کلی شما را منصرف کند.

بعضی از هتل‌ها برای ارتقا سرعت اینترنت هزینه‌ی بالایی دریافت می‌کنند اما این مساله یک راه حل ساده دارد: بسته‌ی اینترنت تلفن همراه‌تان را فعال کنید و اگر می‌خواهید از اینترنت روی دستگاه‌های دیگرتان استفاده کنید هات‌اسپات کنید و با هزینه‌ی کمتر نیازتان به اینترنت را هم برطرف کنید.

خوراکی‌های رنگارنگ و پولی

خوراکی‌های رنگارنگ و پولی

علاوه بر مینی‌بارهای هتل که اغلب از نوشیدنی‌ها و شکلات‌های خوشمزه پر می‌شوند، موقع ورود به اتاق هتل ممکن است با اسنک‌ها، خوراکی‌ها و میوه‌های رنگارنگ روبه‌رو شوید.

شاید فکر کنید که این پذیرایی‌ها رایگان است و بخشی از خدمات هتل است اما به ازای استفاده از این خوراکی‌ها هتل مبلغی تقریبا دو برابر قیمت واقعی آن‌ها از شما دریافت می کند.

برای این که نخواهید این قیمت گزاف را به هتل پرداخت کنید قبل از این‌که وارد هتل شوید از نزدیک‌ترین سوپرمارکت به هتل آب معدنی و تنقلات و کیک و شکلاتی که برای میان وعده ممکن است هوس کنید تهیه کنید تا لازم نباشد به ازای استفاده از این سرویس هتل هزینه‌ی زیادی متقبل شوید.

 


بیشتر بخوانید: ۵ نکته کاربردی پیش از رزرو هتل


حریم خصوصی اتاق هتل

حریم خصوصی اتاق هتل

انتظار می رود اتاقی که در آن اقامت داریم یک محیط خصوصی و امن باشد و وقتی اتاق را برای گشت و گذار در شهر ترک می کنیم نگران وسایل گران قیمت‌مان نباشیم، اما واقعیت این نیست و کادر خدمات خانه‌داری برای تمیز کردن اتاق و یا عوض کردن ملافه‌ها می‌توانند وارد اتاق ما شوند.

اگر در طول اقامت دوست ندارید خدمه برای تمیز کردن اتاق آرامش شما را به هم بزنند و یا این‌که اشیای قیمتی با خود دارید که راحت نیستید کسان دیگری وارد اتاق شما شوند بهتر است تمام مدت اقامت‌تان تابلوی “لطفا مزاحم نشوید” را روی اتاق‌تان نصب کنید.

مقاله مرتبط : هتل مشهد خیابان امام رضا choose a hotel 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی